Depremlerden 6 Ay Sonra, Salgın Hastalık Riski Halkın Sağlığını Tehdit Ediyor
Dünya Doktorları: Depremlerden 6 Ay Sonra, Salgın Hastalık Riski Halkın Sağlığını Tehdit Ediyor
6 Şubat’ta meydana gelen 7,8 ve 7,6 büyüklüğündeki iki büyük depremin ardından altı ay geçti. Depremin ilk günlerinden itibaren doğrudan sahada çalışmalarını sürdüren Dünya Doktorları, Hatay’da ve Suriye’de depremlerden etkilenen insanlara uzun vadeli ve sürdürülebilir insani yardım sağlamak için desteğini sürdürüyor. Dünya Doktorları, depremlerden altı ay sonra afetten etkilenen 15 milyon insanın sağlığının ciddi bir tehdit altında olduğu uyarısında bulunarak bir basın açıklaması yaptı. Bölgede; enkaz kaldırma süreci nedeniyle oluşan asbest ve toza bağlı hastalıkların yanı sıra risk altındaki sağlıklı kişilerin kansere yakalanma olasılığında uzun vadede artış potansiyeli bulunuyor.
Asbest, Bölgedeki İnsanlar İçin Ciddi Tehlikeler Oluşturuyor
Halk sağlığının korunması adına önemli görevler üstlenen Dünya Doktorları, depremden etkilenen bölgelerde konjonktivit, alerjik astım ve cilt reaksiyonlarında artış gözlemlendiğine dikkati çekiyor. Dünya Doktorları, sıcak hava ve temiz su eksikliği, mikroorganizma ve böceklerin üremesine yol açarak uyuz ve gastroenterit vakalarında artışa neden olduğu konusunda uyarıyor. Dünya Doktorları, depremden bu yana çoğu insanın yerleştirildiği çadır kentler ve konteynerler gibi kalabalık yaşam alanlarında tifo, kolera ve verem gibi salgın hastalık risklerinin ise halen devam ettiğini açıkladı.
Dünya Doktorları Deprem Acil Müdahale Operasyonları Saha Yöneticisi Cuma Ali Özbek deprem bölgesi saha çalışmalarından şu gözlemleri aktardı: “Isınan hava ile birlikte ciddi şekilde hasar gören ve çökme riski olan binalar aşamalı olarak yıkılmaya başladı. Bu yıkım sürecinin sonucunda asbest tehdidi ortaya çıktı. Asbest, insan sağlığına zararlı olan tehlikeli bir madde. Çevre Mühendisleri Odası tarafından yapılan bir çalışma, her iki binadan birinde asbest tespit edildiğini ortaya koyuyor. Bu, özellikle bu bölgedeki insanlar için ciddi tehlikeler oluşturuyor. Üst solunum yolları rahatsızlıklarında artış hala devam ediyor ve mobil ekiplerimiz kırsal ve merkezi bölgelerde temel sağlık hizmeti sunmaya devam ediyor”.
Dünya Doktorları, deprem bölgesinde yaşamlarını sürdürmek durumunda kalan kadınların genişleyen, ancak barınma koşulları iyice kötüleşen aileleriyle ilgilendiğini söyledi. Depremzede kadınların, yiyecek bulma, su bulduklarında yemek pişirme, yıkama ya da temizlik yapma gibi işlerle uğraştığı bilgisini verdi. Depremden etkilenen bölgelerde 356 bin hamile kadın tespit edildiğini belirten Dünya Doktorları, bunlardan 39 bininin önümüzdeki haftalarda doğum yapmasının beklendiğini, tuvalet ve temizlik imkânlarının eksikliği gibi durumların büyük bir stres kaynağı olmaya devam ettiğini aktardı.
117 Binden Fazla Kişiye Sağlık Hizmeti
Depremin ardından ilk günlerden itibaren Dünya Doktorları, sağlık sisteminin desteklenmesi ve temel sağlık hizmetlerindeki eksikliklerin giderilmesi için medikal ekiplerini seferber etti. Şubat 2023’ten bu yana Dünya Doktorları, Hatay’da 17 bin kişiye destek olurken, 12 binden fazla tıbbi danışmanlık verdi. Ayrıca, 5 binden fazla kişiye psikolojik destek sağladı. Bununla birlikte Dünya Doktorları, deprem sonrası Suriye’nin Afrin ve İdlib (Suriye) bölgelerinde bulunan sağlık merkezleri ve mobil ekipleri vasıtasıyla 83 binden fazla kişiye de temel sağlık hizmeti ulaştırdı. Dünya Doktorları, bölgedeki hizmetlerini artırmayı, Hatay’da kurduğu güvenli alanının sayısını yükselterek depremden etkilenen diğer illere de yaymayı ve bunu bölgedeki kamu otoritelerinin yanı sıra diğer sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde yapmayı hedefliyor.
-
Ayten Turan: Çevrecik’te Gerçekten Kazanan Chp’mi?
-
Erbaa’da Kentsel Dönüşüm İçin İlk Adım Atıldı
-
Özgür Özel: Erdoğan Türkiye Siyasetine Darbe Yapıyor
-
Eğitim Bir-Sen: ‘Bir Bilenle Bilge Nesil’ Ödül Töreni Düzenlendi
-
Alişan Kapaklıkaya Erbaa’da Okurlarıyla Buluştu
-
Tokat Almus’ta İhmalin Bedeli: 20’den Fazla Evi Su Bastı
YORUM BIRAK
YORUMLAR
HABER LİSTESİ
-
01
Ayten Turan: Çevrecik’te Gerçekten Kazanan Chp’mi?YAZMAZSAM OLMAZ… ÇEVRECİK’TE GERÇEKTEN KAZANAN CHP Mİ, BURADA HALKIN VERDİĞİ MESAJI GÖRMEK GEREK. Tokat’ın Reşadiye ilçesine bağlı Çevrecik beldesinde yapılan belediye seçimlerini CHP kazandı. Elbette bir CHP’li olarak bu sonuca sevinmemek mümkün değil. Yeni seçilen belediye başkanını da tebrik ediyor, görevinde başarılar diliyorum. Ancak siyasette sadece kazananın kim olduğuna değil, çıkan sonucun ne anlattığına da […] -
02
Erbaa’da Kentsel Dönüşüm İçin İlk Adım AtıldıErbaa Belediyesi toplam 260 konutun yerinde dönüşüm projesi kapsamında yenilenmesi için çalışma başlattı. Atakent ve Batıkent’te site sakinleriyle buluşan Erbaa Belediye Başkanı Ertuğrul Karagöl ‘Şehrimizde kentsel dönüşüme en uygun alanlardan biri olarak değerlendirdiğimiz Atakent ve Batıkent sitelerimizin yenilenmesi için Bakanlığımız nezdindeki görüşmelerimize devam ediyoruz’ dedi. Erbaa Belediyesi ilçede 260 konutun yerinde dönüşüm projesi kapsamında yenilenmesi […] -
03
Özgür Özel: Erdoğan Türkiye Siyasetine Darbe YapıyorCumhuriyet Halk Partisi (CHP) Grup Başkanı Özgür Özel, partisinin seçim çalışmaları kapsamında Gümüşhane’den başlayıp Reşadiye beldelerinde yaptığı konuşmaların ardından Erbaa Cumhuriyet Meydanı’nda miting havasında bir konuşma yaptı. Özel’e Tokat İl Başkanı Çağdaş Kurtgöz, Turhal Belediye Başkanı M. Erdem Ural, Zile Belediye Başkanı Şükrü Sargın, Milletvekilleri ve parti teşkilat mensupları eşlik etti. Konuşması sık sık sloganlarla […] -
04
Eğitim Bir-Sen: ‘Bir Bilenle Bilge Nesil’ Ödül Töreni DüzenlendiErbaa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada: “Eğitim Bir-Sen uhdesinde, Genç Memur-Sen tarafından yürütülen “Bir Bilenle Bilge Nesil” Projesi ödül töreni, İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Bekir ASLAN’ın katılımlarıyla TOBB İmam Hatip Ortaokulunda gerçekleştirildi. Gençlerin okuma, düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeyi; onları değerler ekseninde bilinçli bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlayan proje kapsamında lise öğrencilerine yönelik kompozisyon yarışması […] -
05
Alişan Kapaklıkaya Erbaa’da Okurlarıyla BuluştuEğitimci-Yazar Alişan Kapaklıkaya Erbaa’da Gazi Osman Paşa Üniversitesi Erbaa Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin davetiyle; Bağımlılık-Gençlik ve Gelecek konulu bir söyleşi programı gerçekleştirdi. Söyleşi programı hakkında yapılan açıklamada: “Eğitimci ve yazar Alişan Kapaklıkaya, Erbaa Kampüsümüz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen “Bağımlılık, Gençlik ve Gelecek” konulu söyleşi programında öğrencilerimiz ve vatandaşlarımızla bir araya geldi. Programa Dekanımız Prof. Dr. Fatih Polat’ın […]
