Aydınlı emekliler maaşlara tepki gösterdi
Aydın’ın Efeler ilçesinde yaşayan emekli vatandaşlar maaşlarına yapılan zammı yetersiz bulurken zamdan faydalanamayan emekliler ise tepki gösterdi. Emekli vatandaşlar, geçim sıkıntısı yaşadıklarını ve maaştan memnun olmadıklarını dile getirdi.

Efeler ilçesine bağlı bir köyde yaşayan, emekli maaşının yetmediğini ve geçinmeye çalıştığını belirten Nevzat Yorgancı, “22 senedir işçi emeklisiyim. Maaş 15 bin lirada olsa yetmez ama yetinmeyi bileceksin. Durumun iyiyse ona göre bir hayat yaşayacaksın. Biz köyde yetiştik köyde oturuyorum ben. Yamalı pantolon, ayakkabı giyerdik. Fakir zengin belli olurdu. Şimdi ayrım yok zengin giymiyor, fakir giymeye çalışıyor. Aldığın para kadar harcayacaksın. Aldığım emekli maaşı yeterli değil ama yapacak bir şeyimiz yok. Elimizden bir şey gelmiyor, olanla yetinmeye çalışıyoruz” dedi.
“SİMİT ALAMADIM”
Bekledikleri zammı alamadıklarını artık ev kirasını bile ödeyemediğini aktaran emekli bir vatandaş, “26 senedir işçi emekliyim. Emekli olduğum ilk zaman her şeyi yapıyordum. Mesela bir bilezik yapabiliyordum. Ama şimdi ev kirasını bile ödeyemiyorum. Karnımı bile doyuramıyorum. 7 bin 500 lira alanlara zam yokmuş dediler. Bu 7 bin 500 lira alan emekli değil mi? Ne yiyecek, taş mı? Ev kirası, sosyal yaşantı vs. emekli maaşı 20 bin lira olsa anca yeter. Hiçbir yeri gezemiyoruz. Emekli maaşından hiç memnun değilim. Ekmek 7 lira, simit 7 lira olmuş. Geçen gün simit alayım dedim 7 lira olunca alamadım. İnsanın canı çekiyor. Evin kirasına, suya, elektriğe Her şeye zam geldi” diye konuştu.

“MEMUR EMEKLİSİYİM AMA ŞU AN SÜRÜNÜYORUM”
35 yıl devlet dairesinde çalışan memur emeklisi Yılmaz Aras, “Memur emeklisiyim ama şu an sürünüyorum. Asgari ücretin altında maaş alıyorum. Böyle adalet olur mu? Batsın bu düzen, yıkılsın. Bedava tuvalet arıyoruz çünkü tuvalet bile beş lira olmuş. Yemek yiyemiyoruz. Aç, susuz dolaşıyoruz vakit geçiriyoruz. Maaş yetmiyor, hiç memnun değilim. Ne zam verdi ki zaten? Verdiği zamda asgari ücretin altında kaldı. Geçinebilmemiz için maaşın en az 20 bin lira olması lazım” ifadelerini kullandı.
“EMEKLİ MAAŞININ ASGARİ ÜCRETİN ALTINDA OLMAMALI”
Emeklilik gün sayısı daha az olanlar ile aynı maaşı aldığı için tepki gösteren Hüseyin Koç, “14 seneden beri Bağ-kur emeklisiyim. Emekli maaşları çok düzensiz, ben 9 bin günden emekli oldum ama 3 bin 600 günden emekli olanla aynı maaşı alıyorum. Bu durumdan da maaştan da memnun değilim, yetmiyor. En az 10 bin lira olması gerekiyor. Aslında emekli maaşının asgari ücretin altında olmaması lazım. Eskiden böyle değildi emekli maaşları şimdi asgari ücretin altında kalıyor” dedi.
“BENİM İÇİN YETERLİ”
Emekli maaşından memnun olduğunu dile getiren Rasim Akkaya ise şunları söyledi; “26 senedir emekliyim. Emekli zammından yararlandık. Benim için yeterli zamdan memnunum. Çünkü biz daha önce bankalardan çok döndük para alamadık. Cumhuriyet kurulduğundan beri en çok yatırım yapan hükümetlerin içinde bu hükümet var. Gidiyorum bankamatiğe hemen parayı veriyor. Ben memur emeklisiyim ama her işte de çalıştım. Maaşım 10 bin lira oldu bana yeterli. Her gün zam yapıyorlar fiyatları değiştiriyorlar. Adam başında bekleyecek değil ki. Pazarda sabah domates 10 lirayken, öğleden sonra 15 lira oluyor. Hemen zam mı geliyor hayır, etiket değiştiriyorlar. Bu insanlar düzelmedikten sonra sistem düzelmez. Hangi yere yetkili getirecekler, önce insanların değişmesi lazım. Ben geçinebiliyorum, istediğimi alıp yiyorum. Deprem bölgesindeki vatandaşlara her gün yemek veriliyor, maaş veriliyor.”
“ÇOCUĞUMA, TORUNLARIMA EN UFAK BİR HEDİYE ALAMIYORUM”
Maaşının yetmediğini çocuklarına ve torunlarına bir hediye bile alıp veremediği için üzgün olduğunu söyleyen Cafer Yeler, “Emekli maaşı yetmiyor. 18 yıldır Bağ-kur emeklisiyim. Ben 3 bin lira maaşla başladım. Şimdi 7 bin 500 lira maaş alıyorum ama çocuğuma, torunlarıma en ufak bir hediye alamıyorum. Bir emekliye 7 bin 500 lira nasıl yetiyormuş? Ben köyde yaşıyorum. Köyde, evimin ihtiyacının yüzde 80’ini kendim üretiyorum. Ama bu şekilde bile yetmiyor. Ben 3 bin lira alırken hem çocuklarımı okuttum hem torunlarıma yardım ettim. Nerede yetiyormuş bu maaş emekliye?” şeklinde konuştu.
“EMEKLİ MAAŞI YETMİYOR, ZAR ZOR GEÇİNİYORUM”
Zar zor geçindiğini ve yaşadığı ilçeden geçinemediği için taşınmayı düşündüğünü vurgulayan Şenel Filiz, “Eşim memur emeklisiydi, eşimin emekli maaşını alıyorum. Ama maaşta kesinti oluyor. Neden kesiliyor anlamıyorum. Memur emeklileri gibi tam alamıyorum. Bayramda herkese 2 bin lira verildi bize 1 buçuk lira verildi. Aldığım emekli maaşı yetmiyor, zar zor geçiniyorum. Didim’de yaşıyorum orası turist bir yer olduğu için çok pahalı. Evimi satıp merkeze taşınmayı düşünüyorum bu yüzden. Emekli maaşımda az yetmiyor. Maaş en az 10 bin lira olursa belki yeter. Her şeye zam, zam üstüne zam. Hiç memnun değiliz. Marketlere de biraz denetim yapılmasını istiyorum.”
-
Eğitim Bir-Sen: ‘Bir Bilenle Bilge Nesil’ Ödül Töreni Düzenlendi
-
Alişan Kapaklıkaya Erbaa’da Okurlarıyla Buluştu
-
Tokat Almus’ta İhmalin Bedeli: 20’den Fazla Evi Su Bastı
-
Erbaalı İsmail Eren Altunoğlu Matematik Olimpiyatlarında Şampiyon Oldu
-
Aykut Sefa Başar: Her Adımda Daha Büyük Bir Karayaka Hedefliyoruz
-
Eylül Özkan Kick Boks’ta Türkiye İkincisi Oldu
YORUM BIRAK
YORUMLAR
HABER LİSTESİ
-
01
Eğitim Bir-Sen: ‘Bir Bilenle Bilge Nesil’ Ödül Töreni DüzenlendiErbaa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada: “Eğitim Bir-Sen uhdesinde, Genç Memur-Sen tarafından yürütülen “Bir Bilenle Bilge Nesil” Projesi ödül töreni, İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Bekir ASLAN’ın katılımlarıyla TOBB İmam Hatip Ortaokulunda gerçekleştirildi. Gençlerin okuma, düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeyi; onları değerler ekseninde bilinçli bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlayan proje kapsamında lise öğrencilerine yönelik kompozisyon yarışması […] -
02
Alişan Kapaklıkaya Erbaa’da Okurlarıyla BuluştuEğitimci-Yazar Alişan Kapaklıkaya Erbaa’da Gazi Osman Paşa Üniversitesi Erbaa Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin davetiyle; Bağımlılık-Gençlik ve Gelecek konulu bir söyleşi programı gerçekleştirdi. Söyleşi programı hakkında yapılan açıklamada: “Eğitimci ve yazar Alişan Kapaklıkaya, Erbaa Kampüsümüz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen “Bağımlılık, Gençlik ve Gelecek” konulu söyleşi programında öğrencilerimiz ve vatandaşlarımızla bir araya geldi. Programa Dekanımız Prof. Dr. Fatih Polat’ın […] -
03
Tokat Almus’ta İhmalin Bedeli: 20’den Fazla Evi Su BastıTokat’ın Almus ilçesine bağlı Cihet Köyü, bir kez daha altyapı yetersizliğinin acı sonuçlarıyla karşı karşıya kaldı. Etkili olan aşırı yağış sonrası köyde 20’den fazla evi su bastı, vatandaşlar can havliyle evlerini terk etmek zorunda kaldı. Olayın ardından bölge halkı hızla tahliye edilerek güvenli alanlara ulaştırıldı. Ancak yaşananlar, sadece bir “doğal afet” değil, yıllardır görmezden gelinen […] -
04
Erbaalı İsmail Eren Altunoğlu Matematik Olimpiyatlarında Şampiyon OlduErbaalı lise öğrencisi İsmail Eren Altunoğlu, 5 Nisan 2026 pazar günü düzenlenen Uluslararası Türk Dünyası Matematik Olimpiyatlarında altın madalya kazandı ve 2-6 Temmuz 2026 tarihlerinde Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de düzenlenecek olan finallere katılma hakkı elde etti. Uluslararası Türk Dünyası Matematik Olimpiyatı (TIMO), 2-12.sınıf öğrencilerine yönelik, analitik düşünme, problem çözme ve muhakeme becerilerini uluslararası alanda değerlendirmeye yönelik […] -
05
Aykut Sefa Başar: Her Adımda Daha Büyük Bir Karayaka HedefliyoruzKarayaka Belediye Başkanı Aykut Sefa Başar, şehirde görev yapan basın mensuplarıyla bir araya gelerek bugüne kadar olan icraatlarını ve bundan sonraki planlamalarına dair açıklamalarda bulundu. Toplu konut projelerinden Karayaka Koyunu’na, doğalgaz müjdesinden yeni arsa çalışmalarına kadar birçok konuda açıklama yapan Aykut Sefa Başar’ın basın toplantısında öne çıkan başlıklar şu şekilde: “DOĞALGAZIN GELMESİ KASABAMIZIN ÇEHRESİNİN DEĞİŞMESİNE […]
